25 november 2011

Jul i köksfönstret/ Christmas in our kitchen window

På nedre plan i huset är nu alla stakar på plats och fönster putsade och julade, försöker göra lite varje dag.
Burken på köpmannadisken är förtillfället tom och innehållslös men snart kommer vi att fylla den med smarriga pepparkakor.
Gör ni egen deg eller köper ni?
 Själv har jag ett kanonrecept som är smidigt och enkelt.
Är väldigt förtjust i våra nya fönster i köket och det blir inga gardiner här, tänkt att ha en krans i varje fönster.
Dock inte den som hänger på bilden, men hade inte köpt stomme när bilden togs.
Hyacinter ett måste och nyinköpt ljusstake på Gekås.

Denna krans ska hänga på öppna spisen gjort av mjukt enris och lärk.

Idag väntar vi förhoppningsvis besök av en god vän som jag har längtat efter att få träffa var ett bra tag sedan vi sågs.
Ska även göra klart min adventsljusstake som jag kommer att visa på söndag när vi äntligen tänder det första ljuset..

It is now christmas in our windows on the first floor of our house, trying to do a little decoration every day.
Here you can see how it looks in our kitchen.

En mysig fredag önskar jag ER alla där ute!
kram
sandra


42 kommentarer :

  1. Sååååå fint i köket:)) ha nu en härlig dag vännen:))

    Kram kråke

    SvaraRadera
  2. Den ljusstaken får mig att bli sugen på en tripp till gekås, men det vetikatten om jag orkar med ;)
    ha en fin helg =)

    SvaraRadera
  3. the room in the first picture is full of charme..really.. i love it. have a nice day
    simona

    SvaraRadera
  4. Ditt underbara kök!! Så fint Sandra!
    Gillar verkligen kransen som du gjort! Hoppas att jag kan få ihop en sån fin imorgon! Ha en fin helg och första advent!
    Kram Amelie

    SvaraRadera
  5. Hej svejs! Fint som snus, love love love! Alltid fint fint som vanligt! :) må bra, kraaaaaam!

    SvaraRadera
  6. Jättevackert!
    Ni har ett fantastiskt kök!

    Ha en riktigt fin Adventshelg!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  7. Så himla läckert och fint du har, köpmandisken och dess olika saker och pynt på är så fint!
    Trevlig helg.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  8. Vilken snygg krans i fönstret ... Du har det sååå fint . Ha en trevlig adventshelg Kram Karina

    SvaraRadera
  9. Vilken härligt adventsfönster i ditt kök!
    Tala om fin stämning! Vilken vacker krans!!!

    Själv köper jag nog färdiga pepparkakor - så mycket annat som ska fixas iår!
    Ha en härlig fredag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Så julfint i ert kök, har man fina fönster behövs inte gardiner.
    Ha en bra fredag.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Hej Sandra.
    Ohh va fint och stämningsfullt du har gjort.
    Jag ska försöka fixa till lite i em/kväll och sen bara mysa in helgen med glögg.
    Ha det jättemysigt :)
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  12. Jag tycker nog att den kransen är jättefin i ditt köksfönster - och det är så fint på din köpmansdisk!
    Ha en fin fredag!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  13. Underbart fint och tallrikshyllan och köpmandisken gifter sig tillsamans...så fint!

    Ha nu en härlig Fredag!
    kram Marina

    SvaraRadera
  14. Ja du Sandra vad ska jag säga, bara älskar ditt kök men det vet du ju. Snyggt med hyasinterna i rad. Lärk har jag nog snöat in lite på iår och måste försöka plocka hem lite grenar.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  15. Tjusigt värre!!!
    Kanonfint!Önskar dej en härlig advent!!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  16. GRYMT fint! Gillar det skarpt!
    Önskar dig en kanon trevlig fredag!
    Kramkram

    SvaraRadera
  17. Halkade just in på din blogg och måste bara säga "åååååh, vilken vacker köpmansdisk!!!!". Underbar!
    Ska läsa vidare i din blogg nu :)

    SvaraRadera
  18. Så jättefint, blir så sugen på att smycka huset med kransar, hyacinter och stjärnor nu kram

    SvaraRadera
  19. Ser verkligen mysigt ut!! Ljusstaken har jag ockå kikat på... den är enkel och fin tycker jag..

    Ska försöka få upp lite stakar och sjärnor idag, känns som många redan är klara..

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  20. Så mysigt det blir i köket, ditt kök är ju helt fantastiskt tycker jag! Du får ha en mysig helg med mycket advent, kram Sofia

    SvaraRadera
  21. Vad mysigt, mamma gör degen! Men vi bakar tillsammans med Filip:))

    Underbar krans!
    kram Malin

    SvaraRadera
  22. Ojojoj vad fint du har det.

    Jag köper min pepparkaksdeg, annars skulle det "gå åt skogen".

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  23. Beautiful wreath in your kitchen window.......like your style....love happy weekend.....filled with light....love from me...xxx...

    SvaraRadera
  24. Så enkelt och vackert!! Jättefin köpmannadisk du hade :)

    Önskar dig en mysig fredagskväll!
    Varm kram Sofia

    SvaraRadera
  25. Jag tycker så mycket om att kika in i ditt kök, trivs så bra med köpmandisken, bakbordet och tallrikshyllorna! Du har verkligen det fint Sandra.
    Nu vill jag önska dig en fin helg.
    /Cia

    SvaraRadera
  26. Jag döööör! Vilken UNDERBAR köpmansdisk!!!!
    Nu är jag jä..igt avundsjuk!! :)
    Den är ju bara såååå underbar!!!

    Hela köket är så ombonat och ljuvligt!!

    Kram Tina

    SvaraRadera
  27. Så fint Sandra!

    Köpmansdisken är ju bara så fantastisk!! Och adventsljusstaken är också jättefin! Den blev jag sugen på! Var har du köpt den?

    Kramar!

    SvaraRadera
  28. Kära Sandra,
    med dig det ser så mysigt. Köket med det lilla lådor tycker jag super nice! och kransar i fönstren också! Hyacinter är verkligen ett måste, men tyvärr jag har ännu inte hittats.
    Jag önskar er en underbar first Advent,
    Bästa hälsningar,
    Uschi

    SvaraRadera
  29. Men vilken köpmansdisk.. Jag tror jag avlider!!! Såå underbar. Drömmen är att den dagen jag bor i ett stoooooort hus ska även jag springa på en fin sån och lägga vantarna på!
    Glad advent, Kram!

    SvaraRadera
  30. Underbar köpmansdisk och så fint du har! Kram Lisbeth

    SvaraRadera
  31. Jag har sagt det förr, men jag säger det gärna igen: SUPERSNYGGT!!!Erat kök blev helt ljuvligt :)) Här är det nog tyvärr alltid färdigköpt pepparkaksdeg, tror bestämt att jag är lite för bekväm ibland :) Ha det gott i helgen, kram jessica.

    SvaraRadera
  32. Hejsan! Hälsningar från nattjobbet.. Pust vad jag är trött!! Ett par timmar kvar..

    Jättefint ni har det i köket. Längtar att få se det i live, inte långt kvar till våran dejt nu. Kul!! Hoppas du & din vän hinner träffas nu under helgen.
    Jag bakar pepparkaksdegen själv. Det hör liksom till saken.. Som att göra potatissalladen till midsommaren och pashan till påsken ;)

    Nu ska jag jobba vidare. Ha en supermysig helg!KRAM

    SvaraRadera
  33. Vilken otroligt vacker köpmansdisk med alla lådor.. Jag blir alltid lika glad och varm i kroppen när ja kikar in hos dig, varma kramar och ha den vackraste av advent.

    SvaraRadera
  34. Wow!
    That piece of furniture is stunning!
    Was it a shop drawer?

    I LOVE IT!

    Fra

    SvaraRadera
  35. Wow!
    That piece of furniture is stunning!
    Was it a shop drawer?

    I LOVE IT!

    Fra

    SvaraRadera
  36. Wow!
    That piece of furniture is stunning!
    Was it a shop drawer?

    I LOVE IT!

    Fra

    SvaraRadera
  37. Wow!
    That piece of furniture is stunning!
    Was it a shop drawer?

    I LOVE IT!

    Fra

    SvaraRadera
  38. Wow!
    That piece of furniture is stunning!
    Was it a shop drawer?

    I LOVE IT!

    Fra

    SvaraRadera
  39. check this i loved this learn this here now click for source hop over to this web-site look what i found

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra