15 februari 2010

Min blogghörna

Vad jobbigt det är med vinterkräksjuka och särskilt när minstingen ryker på det igen.
Hade tänkt att få en massa gjort i helgen och äntligen få ta tag i alla mina idéer som jag har till vardagsrummet.
Men man kan inte styra över hur man mår och tyvärr har mannen skadat sitt knä så jag kan inte få någon hjälp av honom och det känns som man lever i karantän. Ingen vill komma och hälsa på.
Jag var så uttråkad i lördags och kände att jag måste göra någonting och började flytta runt lite möbler på egen hand.
Lyfte, under med en filt, lyfte igen, under med nästa filt och sedan drog möblerna.
Fick dock lite hjälp av äldsta sonen, han är 2 år. Hjälpa Mamma!
Jag fixade till mig en blogghörna i tv-rummet.

Sekretären har stått i vårat sovrum och kommer från min mormors föräldrarhem.
Den fick nu flytta ut till tv-rummet och skåpet som stod där fick åka in i sovrummet.
Nu ska jag bara hitta en läcker kontorsstol.

Såg för ett tag sedan på någons blogg, kan tyvärr inte minnas vilken att de hade fyndat en gammal skrivmaskin.
Kom på att jag har en liggande på vinden, också ett arvegods från min mormor.
Kul att få ta fram den igen.

Registreringsskylten kommer från Tradera och de två svarta ramarna är loppisfynd från veckan.
En av schackbrädorna fick hamna här tillsammans med två gamla böcker, som står på lådan där skrivmaskinen förvarades.

Var på en av våra lokala second hand butiker och utanför i en container låg detta fat, jag frågade vad de tänkte göra med det och de skulle slänga det.
Synd tyckte jag och det fick komma med hem till mig istället, syns kanske inte på bilden men det är skavt och härligt slitet.
Det fick äran att stå på vårat matsalsbord tillsammans med silver och pressglasljusstakar.

Nä nu får jag ta mig i kragen och rycka upp mig, det är en ny vecka och nu hoppas jag att det ska bli en del gjort.


En stor och varm kram till er alla!

33 kommentarer :

  1. Hej Sanddra!
    Käner igen mig med det där att flytta möbler, och ta barnen till hjälp...
    Det blev så mysigt och lite ruffigt precis som vi börjar vilja ha det. Såg också en skrivmaskin för inte länge sedan på en loppis. Ångrar så mycket nu att jag inte köpte den...
    Hoppas ni får en bättre vecka.
    Kramis Anna

    ställningen du har vid kökssoffan är så häftig.

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra!

    Här är en uttråkad till. Min lilltjej har hög feber och hosta sen igår så här har heller inte blivit mycket gjort. Känner igen det där med att ta barnen till hjälp när man vill flytta om, det har jag också gjort ibland, hihi.

    Din blogghörna blev superfin, så många vackra detaljer. Och tänk att de skulle slänga fatet, vilken tur att du räddade det!!!

    Ha en bra dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Ja du, det blir aldrig som man tänkt sig så det är i princip ingen mening att planera för helgen har jag märkt. Det är rackarns i mig alltid någon som blir sjuk... Hoppas att ni kunde mysa riktigt mycket i stället! Trots alla sjukdomar... Vilken fantastisk blogghörna du fick. Måste vara hur inspirerande som helst att sitta där.
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  4. Vad fint du gjort! Nu blev jag inspirerad.. Nånstans har vi ett schackspel... hmmm.. får nog ta och leta rätt på det!
    Stor kram!! /Marie

    SvaraRadera
  5. Så fin blogghörna du gjort. :-)
    Hoppas vi kan ses med våra sjuklingar ute en dag?
    Kramis!

    SvaraRadera
  6. Hej Sandra,
    Tråkigt med sjukt barn och skadad gubbe! Min tjej är nu 6 år och har peppar, peppar tror jag kommit över den värsta sjukperioden. Min helg var lugn, gubben jobbade hela lördagsdygnet så jag och skrutt var på bio och på kvällen så plockade jag runt och ändrade om lite (känns igen?) Och nu tror jag att jag äntligen har lyckats ingjuta lite energi i min gubbe - för att gå på nästa projekt. (Han är lite trött på alla mina idéer just nu)

    Du har fixat en superhärlig blogghörna!
    Hoppas sjuklingarna kryar på sig snabbt! Kram Monica

    SvaraRadera
  7. Matt-tricket känner vi alla kvinnor nog igen *haha* Vad gör man inte för att få möblera om. Man kan ju inte vänta på att gubben ska hjälpa till jämt.
    Mysigt liten hörna fick du till minsann.

    Kram Cattis

    SvaraRadera
  8. Hei...så koselig bloggkrok du har. Mange fine detaljer; me like;o)
    God ukestart til deg fra Maliva

    SvaraRadera
  9. Fy, vad trist med kräksjuka. Även hos oss är det sjukligt fast av förkylningar.
    Din blogghörna blev bra, en jätte fin sekretär som du har!

    Hoppas att ni kryar på er :-)

    Kram Torparfrun

    SvaraRadera
  10. Så fint Sandra!! o Duktiga du som fixar allt själv..tihi.. ska man så ska man...förstår precis vad du menar..!!

    Så läcker bricka..har en liknande på mitt köksbord..Tur att den fick komma hem till dig!! :)

    Hoppas att ni får en bättre vecka framför er!!

    Varma Kramar Elin

    SvaraRadera
  11. Hejsan,
    Vilen härlig blogghörna, gillar det gamla schackbrädet och skrivmaskiner gör sig verkligen bättre där en på vinden.
    //Camilla

    SvaraRadera
  12. Usch ryser id tanken på kräksjukan, vi hade den hela familjen....hela julen....


    Underbara bilder på blogghörnan. Schack brädet var ju för charmigt, nåt min man skulle fallit pladask för.

    Ha det så fint!

    SvaraRadera
  13. Åh vad snyggt du gjort Sandra!
    Tur att äldsta sonen hjälpte till... *fniss*
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  14. Å vilken härlig blogghörna! Vad gulligt att få hjälp av tvååriga storebror;-) Jag har också en tvåring här hemma som är väldigt hjälpsam! Ska vara med och fixa och göra som mamma och pappa gör hela tiden;-) Gulligt men lite bökigt ibland!

    Härliga loppisfynd förresten! Kram

    SvaraRadera
  15. Hej Sandra!
    Stackars sonen, vinterkräksjuka låter inte kul alls!! Hoppas han mår bättre nu!

    Vilken fin blogghörna, sekretären och sakerna är verkligen charmiga:)

    Ha en trevlig vecka!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  16. Nämen du...vilken vacker blogg hörna !!! Sååå fina saker..en gammal skrivmaskin har jag också, de är verkligen fina !!
    Ha en fin kväll
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  17. Vilken underbar liten blogghörna du har skapat till dig själv! Måste vara härligt att bara få sitta där en stund efter en lång och stressig dag och bara njuta av alla fina saker. Att man fortfarande kan göra containerfynd trodde jag nästan inte, - det är bara att gratulera!
    Hoppas familjen kryar på sig!

    SvaraRadera
  18. Heej!!

    Men du vad fint det blev med blogghörnan! Sen en snygg stol till.. pricken över iet! Anar hurdan stol du menar.. Härliga arv och fynd du har med..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  19. Hej!!
    Oj så fin blogghörna!!!! Läcker gammal sekretär. Och det är verkligen charmigt med skrivmaskinen.

    Triiiist med magsjuka, hoppas ni kryar på er fort!!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  20. Hej hej!

    Hoppas det är bättre med magsjukan nu! L hade magsjuka för en vecka sedan. Inte kul!

    Vilken fiiiin skrivhörna du gjort i ordning! Underbar!

    Tänk jag hade en sån där fin gammal svart skrivmaskin när jag var ung...men i en av alla mina röjningar rök den :( ...att man kan va så dum!


    Kram, Carina

    SvaraRadera
  21. Möblering är ett bra sätt att fördriva en uttråkad dag med.
    Skönt att du hade barnen till hjälp

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  22. Helt rätt det går inte att gå o vänta på hjäp när man är pysselsugen.Vad fint det blev.

    Kram Betty !

    SvaraRadera
  23. Hej på dig

    Vilken härlig blogghörna du hade där.

    Handfatet köptes från Ahlsell. =)

    Kram Pirre

    SvaraRadera
  24. Jättefin blogghörna du ordnat åt dig själv! Det är verkligen mysigt med dessa gamla skrivmaskiner. Hua så hemskt med vinterkräksjukan, och det finns ju inget värre än då det drabbar barnen. Krya på er.
    Kram Dessie

    SvaraRadera
  25. Hejsan Sandra!
    jag känner igen mig så. Man har planerat att få så mycket gjort och så.....Barn vill ju gärna hjälpa till, Matilda vill hjälpa mig hela tiden vilket är kul och hon känner sig duktig.
    Vad jättefin din hörna blev. Underbar skrivmaskin, läckert med schackbrädorna.
    ha en fin tisdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  26. Tack för inbjudan in till dej , för oj vilken fin blogg du har !
    Gillar din beslutsamhet , och sonens , jag är likadan släpar runt tunga möbler på mattor , skam den som ger sig ;-)
    Underbar inspiration , gillar färgerna !
    Kommer snart tillbaka och hoppas ni kryar på er!
    Kram/Lotta

    SvaraRadera
  27. Tänk vad man kan förändra bara genom att flytta rumt på det man redan har, och gå upp på vinden och hitta skatter är inte heller fel :-) Din lilla hörna ser så fin ut, härliga detaljer där som schackbrädan där bak...så fin! Vilken tur du räddade brickan från att skrotas, huuu hemska tanke :-) Ha det gott hoppas sjuklingarna kryar på sig under veckan. Kramisar Paula

    SvaraRadera
  28. Hejsan Sandra! Första gången jag är på besök hos dig och jag har minsann fastnat ordentligt!

    Så mycket superfint du visar å vilka otroliga fynd du gjort den sista tiden.
    Skam den som ger sig när man inte får hjälpen man behöver .. det är bara å ta i :) mycket mysig blogghörna du fixat till.

    Ha en riktigt bra fortsatt vecka nu.

    kram från Malin :)

    SvaraRadera
  29. Det ser verkligen mysigt och inpirerande ut!

    Hälsn, Mila

    SvaraRadera
  30. vilken härlig hörna du fick!!
    gillar både shackbrädet och skrivmaskinen, riktiga godbitar ;)

    hoppas ni får vara friska nu!

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  31. Det finns inget värre än kräksjuka! Det tycker jag nog är det värsta som barnen kan få, jag själv också för den delen!

    Jag älskar registreringskylten! En sån ska jag ut och leta efter!

    Ha en underbar dag!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  32. Hej!!
    Trist med kräksjukan, hoppas ni har det bättre nu!
    Mysig blogghörna du fixat!
    Bara massa fina loppade saker;o)
    Gillar ljusbrickan oxå!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  33. Haha! Känner igen det där med att släpa runt på möbler. Lever själv det ljuva singellivet och när jag får för mig att ändra på något eller möblera om så har jag inte ro att leta upp hjälp utan dfet ska göras NU! Men visst är man ganska nöjd med sig själv sedan?!
    Vilket fint fat du hittade förresten!! hur kunde de ens tänka tanken att slänga det?!
    //Kristin

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra